Hlavní stránka / Poradna / Často kladené otázky / Kdo zajišťuje jednání se stavebním úřadem a další „papírování“?
Kdo zajišťuje jednání se stavebním úřadem a další „papírování“?
.
Mnoho dotazů se týká jednání se stavebním úřadem. Je řada projektů, které vůbec stavební úřad „nezajímají“. Jedná se samozřejmě o všechny nestavební úpravy. Dále jsou to například drobné změny dispozic, které nezasahují do nosných konstrukcí, fasády budovy…
Většina dalších věcí už musí „jít na stavební úřad“. Nejčastěji stavební úřad zabývá tzv. územním souhlasem, územním rozhodnutím, stavebním oznámením a stavebním povolením. Která z těchto věcí se týká jakého projektu, je jasně dáno stavebním zákonem. Také záleží na lokalitě, ve které se (budoucí) stavba nachází a na jejím územním plánu.
Většinou je třeba dodat stavebnímu úřadu vyjádření tzv. DOSS (Dotčené orgány státní správy). Jsou to např. odbory ochrany přírody, dopravy atd. příslušných městských úřadů. Další „papírovaní“ se týká správců sítí … Co všechno je v konkrétním případě potřeba vyřídit upřesní stavební úřad.
V našem ateliéru běžně zajišťujeme tzv. inženýring. To znamená, že součástí naší práce je i kompletní jednání s úřady. Pro toto jednání je třeba plná moc od investora k jednání s úřady pro daný projekt.